Tuesday, March 22, 2011

Oooo Shiny!

So after struggling to watch a small 480i video on YouTube I decided to upgrade from the stock Xorg drivers to the closed source NVIDIA drivers.  I give much respek to the Open Source community, but I am not a techno-vegan.  Sometimes I gotta get me some of that closed source meat.  :D  So I hit up NVIDIA's site and find their glorious linux drivers. Side note...ahem..ATI/AMD I love you, but really would it fucking kill you to lock some code monkeys in a room for a week and have them bang out a functional open/closed source driver or three? Anyhoo, I download the biglongNVIDIAdriver.run and couldn't get the fucker to run.  So after asking my *NIX guru buddy Andy just what the hell a .RUN extn was I was able to run the install (btw... .RUN is a shell script and you run it from a terminal with the syntax (if not root) sudo sh sillyfile.RUN).  So I run it and it says I don't have my kernel straight...so no install for me.  Well fuck you then...TO THE GOOGLE!  Oh! Did I mention that after running the NVIDIA driver script I decided to bypass the "suggested" settings and I kinda jacked up my display drivers so I had to find this article via the LINKS browser (a command line only browser with frames support). Below are the exact steps I followed... from http://nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=72490

"Debian GNU/Linux or [K]Ubuntu with Xorg 7.x

If you wish to install the NVIDIA Linux graphics driver on a Debian GNU/Linux or Ubuntu system that ships with Xorg 7.x, please ensure that your system meets the following requirements:
* development tools like make and gcc are installed
* the linux-headers package matching the installed Linux kernel is installed **for the linux-headers bit you will need to know your kernel version you can find this out by typing  uname -r at the command prompt.  
* the pkg-config and xserver-xorg-dev packages are installed"

I then re-ran  the NVIDIA script and voila! It worked!  Rebooted my computer and I was greeted with a fully armed and operational PCI Express Slot! \o/


1 comment:

  1. I have to recompile my whole god damn kernel coz nvidias shitty driver bitches that it has to be compiled with the came version of gcc that your kernel was compiled with, and compiling a kernel can be a bitch, fuck you.